Goats

Fick svar från KI häromdagen att de tar in färre personer än tidigare för att undvika att många hoppar av utbildningen (eller nåt), och därmed (antar jag) tar de in fler personer som har biomedicin som sitt förstahandsval. De skrev i princip att de kanske inte ens behöver kalla in reserver. Jag kan alltså säga farväl till mina KI-drömmar. Typ.

Idag umgicks jag med Matilda nästan hela dagen (ca sex timmar tror jag?) och pratade med varandra. Man måste ju träffa sin “halvtvilling” som har varit borta i flera månader! Vi gick promenad bort till getterna, kollade in vår gamla högstadieskola och… tja. Lite annat. Jag flätade henne en fiskbensfläta och vi solade också. 🙂

Jag har inte så mycket mer spännande att ta upp, känner inte riktigt för det heller… hela den här kommer-inte-in-på-KI-måste-flytta-till-Uppsala-grejen gör mig bara deppig.

Bjuder på ett gammalt foto på en get längre ned. 🙂


I got a reply from KI the other day that said that they accept fewer student than before to avoid that many students quit their education (or something), and therefore (I guess) they get more of those people who have chosen biomedicine as their first choice. They practically wrote that they might not even need to call for reserves. Which means I can say goodbye to my KI dreams. Or so.

Today I spent the day with Matilda almost the whole day (like six hours I think?) and talked with each other. You have to meet your star sister that’s been away for months! We walked to the goats, checked our old secondary school and… well. Some other stuff. I made her a fishtail braid and we sun bathed too. 🙂

I don’t have much more to say, I don’t really feel like it either… this whole won’t-go-to-KI-have-to-move-to-Uppsala-thing just makes me sad.

Here’s an old photo of a goat. 🙂

013

Leave a Reply

