Yesterday

Igår kväll åkte jag till min kompis Fanny för att träffa henne och hennes andra kompisar som jag inte hade träffat tidigare. Hemmafest! Det är bara det att jag inte riktigt är någon festprisse, och speciellt inte med folk som jag inte känner… då blir jag precis som på släktträffar: håller mig i bakgrunden och lyssnar på vad alla andra säger, haha!

Alltså; om vi är en liten grupp människor där i princip INGEN känner varandra så kan jag agera som nån slags… person som vill att alla ska känna sig bekväma och lära känna varandra. Men om det är JAG som inte känner nån, då blir jag den tystlåtna och lyssnar på vad alla säger. Kände mig som den där killen i “The perks of being a wallflower” igår – nånstans i bakgrunden som försöker sitt bästa med att vara med.

Jag dricker inte. Det intresserar mig inte, så jag tänkte hålla mig till läsk. Men när jag satt på tunnelbanan och nästan var framme hos Fanny så kände jag bara “nä, jag är inte sugen på läsk. Inte ens vatten!” så… jag tog bara en morotsstav, haha. Sorry Fanny om jag sabbade stämningen eller nåt! Jag var tvungen att gå ganska tidigt också eftersom tågen skulle dras in igen den här helgen… de går inte så sent på natten och om man ska ersättningsbussarna… nä. Jag gillar inte ersättningsbussarna, haha.

Idag var jag på Fokis fan event! Yay! Skriver ett annat inlägg om det imorrn, och tar några bilder på det jag hade på mig igår/idag. 🙂


I went to my friend Fanny yesterday evening, to meet her and her other friends that I hadn’t met before. Home party! It’s just that I’m not really a party person, and especially not around people I don’t know… I become like how I am at family reunions: keep myself in the background and listen to what people say, haha!

So; if we are a small group of people where NO ONE knows each other, I can act like some kind of… person that wants everyone to feel good and get to know each other. But if it is ME not knowing anyone else, then I become the quiet one and listen to what everybody says. I felt like that guy in ‘The perks of beinga wallflower’ yesterday – somewhere in the background who tries my best to hang around.

I don’t drink. It doesn’t interest me, so I thought I would just have soda. But when I sat on the metro and almost at Fanny’s place, I just felt ‘nope, I don’t want soda. Not even water!’ so… I just had a carrot stick, haha. Sorry Fanny if I ruined the mood or something! I had to go quite early too because the commuter trains wouldn’t go again this weekend… and they don’t go very late either, and if you’re gonna take the substitute buses… nah. I don’t like the substitute buses, haha.

Today, I was at Fokis fan event! Yay! I’ll write another post about it tomorrow, and take some photos of what I wore yesterday/today. 🙂

Leave a Reply

