Nail polish

Jag började med att ta bort det gamla lacket från tånaglarna. Från gammal (men jättefin ♥), grön metallack till en turkosblå! 🙂 Så jag använde Kanebos nagellacksborttagning (som inte gör så att fingrarna känns torra efteråt PLUS så luktar den lite gott också 😀 ) som jag har fått av en vän.

Kan inte fatta att jag inte har målat naglarna på hela sommaren! Eller, tja, har man sommarjobbat på restaurang så kanske det är förståeligt? Jag var tvungen att ha nedklippta naglar, och det var ingen idé att måla dem heller… färgen skulle bara försvinna snabbt pga allt slitage man stöter på. Men nu så fick de äntligen färg! Jag prövade nagellacket från Fokis event, en grönskimrande färg från Layla Cosmetics. Den torkade snabbt och fick en slags matt yta. Men jag lade på ett klarlack för att hålla bättre, så det fick lite glans.

Men nu när det har gått en dag så känner jag att den kanske passar bättre på våren? Den känns så där vårig av sig, så jag ångrar lite att jag inte valde ett annat lack. 😛

Nu ska jag sortera alla saker man har gillat på Polyvore… en hel del! >w<


I began with wiping away the old nail polish from my toes. From an old (but really pretty ♥), green metallic color to a turquoise one! 🙂 I used Kanebo’s nail polish remover (which doesn’t leave your fingers feeling dry PLUS it smells a little nice too 😀 ) that I got from a friend.

I can’t believe I haven’t painted my nails all summer! Or, well, if you’ve been working at a restaurant this summer it might understandable? I had to have cut nails, and it was no idea to paint them either… the color would just disappear too soon due to the abrasion you encounter. But now they finally got some color! I tried the nail polish from Foki’s event, a green, shimmering color from Layla Cosmetics. It dried quickly and got a matte finish. But I painted on a top coat to make it become more durable, so it got a little shiny.

But now that one day have passed by, I feel that it might suit better for spring? It feels kinda spring-y, so I kind of regret that I didn’t choose another nail polish. 😛

Now I’m gonna sort out every item I’ve liked on Polyvore… quite a lot! >w<

IMG_2488

IMG_2489

IMG_2474

IMG_2479

IMG_2481

Leave a Reply

