Make up? Me?

Cyklade iväg till Jakobsberg centrum för att lämna tillbaka “Beauty” av Robin McKinley (väldigt bra förresten!) och några filmer mamma hade lånat från biblioteket. Och det var tydligen Järfällafestivalen idag! Massa tält överallt med olika föreningar och kommunala grejer, och så en scen. Nanne Grönvall var där, så jag passade på att få hennes autograf. Jag har en CD av henne som jag fick av mormor när jag var liten, “20 år med Nanne”. ^^ Jag hade tyvärr inte med mig CD-skivan eller papper, men mitt bibliotekskvitto med datum för när boken skulle tillbaka hade jag, så hon fick signera den. 😛

Passade på att köpa nytt guldfärgat nagellack också, utan en massa stora glitterflagor i den här gången, utan mer slätt och “metallic”. Bild finns här! Jag har även funderat väldigt länge på att köpa en ögonpenna eller eyeliner eller nåt (måste ju börja nån gång? Alla börjar sminka sig när de är 12 år för tusan, och jag är 20 och vet ingenting?), så jag köpte en ögonpenna. Har för mig att de lättare att använda när man är nybörjare, haha. Nu måste jag vara modig nog att ha på mig det också! >w<

Jag skulle jättegärna ha på mig rött läppstift hela dagarna också, men det ser kanske lite naket ut med bara röda läppar och inget annat… men det är så snyggt med röda läppar! ♥


Biked away to Jakobsberg centrum to give back ‘Beauty‘ by Robin McKinley (very good by the way) and some movies mom had borrowed from the library. And apparently it was the Järfälla festival today (a pretty new, local festival of the municipality I live in)! A lot of tents everywhere with different unions and clubs and local stuff, and a scene. Nanne Grönvall was there, so I siezed the moment and got her autograph. I have a CD by her at home that I got from grandma when I was little, ’20 years with Nanne’. ^^ Orfortunatly I didn’t have the CD with me or any piece of paper, but I did have my receipt from the library which said which date I should give back the book, so she signed it. 😛

I bought new nail polish with a golden color too, without a lot of big golden flakes in it this time, more like smooth and metallic. Picture’s here! I have also thought for a very long time if I should buy an eye pencil or eyeliner or something (gotta start sometime? Everybody starts with make up when they’re 12 years old for god’s sake, and I’m 20 and knows nothing?), so I bought an eye pencil. I’ve heard they’re easier to use when you’re a beginner, haha. Now I gotta be brave enough to use it too! >w<

I would really love it to wear red lipstick during the days too, but it might look a little bit ‘naked’ with only red lips and nothing else… but it’s so pretty with red lips!

Nanne Grönvall

IMAG1653

IMAG1654

Järfällas egna sötnos, Lisa Ajax, som van Idol förra året. Hon bor ganska nära mig så jag har sett henne på bussen ibland. ^^ Hon började med en cover av Darins “Homeless”. // Järfälla’s own darling, Lisa Ajax, who won the Swedish version of ‘American Idol’ last year. She lives pretty close to me so I’ve seen her on the bus sometimes. ^^ She began with a cover of Darin‘s ‘Homeless’.

IMAG1657

IMAG1660

IMAG1661

Kan vi bara ta nån minut och diskutera om hur otroligt cool den här flätan är? // Can we just take a moment and talk about how incredibly cool this braid is?

IMAG1656

IMAG1662

Hugs Elina! Nanne 🙂

Dagens låt // Today’s song

Namie Amuro (安室奈美恵)- Baby Don’t Cry

Leave a Reply

