Perfect Friday!

Igår var en sån bra dag! Hade sovmorgon till klockan sju (vill inte tänka på det som sovmorgon, det är ju ganska tidigt ändå, men de är ju mina sovmornar numera…) och slutade halv tre. Jag lyckades lämna in mina intyg till kemikursen, så nu slipper jag förhoppningsvis en del av den! Vi hade seminarium i kemi på eftermiddagen och alla var så glada och skojade. Och vi fick sluta en halvtimme tidigare! Så jag han med tåget hem från Uppsala! Whoop whoop! Klev dock av en busshållplats tidigare för att undvika rödljusen som gör att man får vänta på i två minuter innan bussen får köra vidare, så jag sprang till tåget som hade tre minuter kvar till avgångstid. Puh!

Som om det inte var bra nog så hann jag dessutom med Kungsängentåget hem!! Så det ÄR möjligt att hinna med det tåget när bägge rullar in på Karlberg! Snacka om jag kände mig bäst när jag hann med tåget och slapp vänta i en kvart på nästa! ^^

I Uppsala var det soligt och varmt, men i Arlanda regnade det och jag var rädd att det skulle regna hemma hos mig också – jag hade tagit cykeln på morgonen till tågstationen och ville inte cykla hem och bli blöt. Men! Jag hade tur där också och det regnade inte när jag cyklade hem! Det verkade som om det hade gjort det tidigare under dagen dock, eftersom marken fortfarande var blöt.

Och ingen var hemma = man kan gå omkring och sjunga för sig själv. ^^ Men jag visste att brorsan skulle komma snart, så vi var hemma tillsammans sen. Jag tog en skål med gröt till mellanmål. ♥

Och sen kom regnet, samtidigt som solen sken. Så jag passade på att ta bilder på regnbågen som syntes på baksidan av huset. ^^ Visste du att regnbågar syns bäst när solen ligger ganska lågt? När jag skulle ta bild så började regnet typ att dugga, så den syns inte så tydligt.

Brorsan och jag lagade middag eftersom ingen annan var hemma, så vi tog fram lax och spenat ur frysen. Lax med improviserad spenatsås och spenatpasta blev det! ^^ Vi ringde mamma och kollade om vi kunde laga laxen (jupp, det går att stoppa in helfryst lax i ugnen, nu vet man det), den vägde typ 1 kg ändå. Och sen ringer hon och säger att hon och pappa äter middag på Max? Men hallå? Vi fixar ju bra mat år er ju~? ;___; Nåja, mer snask åt oss blev det i alla fall. ^^

Simon kom också hem sen med en massa bra nyheter (kan inte säga nåt om det tror jag) och vi flaxade omkring i en flummig ringdans innan vi åt middagen. Hehe. Vi tänkte göra nåt kul också eftersom mamma och pappa inte var hemma, men de kom strax efter vi hade ätit upp. Äsch. Så Stefan och jag tittade på House MD. istället på kvällen.

Apropå ingenting – SÅ PEPPAD INFÖR U2!! Whoop whoop! Sitter här och lyssnar på deras låtar samtidigt som jag skriver, haha…


Yesterday was such a good day! I could sleep in to seven in the morning (don’t wanna consider it as sleeping in, it’s still pretty early, but that’s how long I can sleep in these days… ) and finished school at 2:30PM. I managed to hand in my certificate for the chemistry course, so hopefully I can skip parts of the course now! We had a seminar in chemistry in the afternoon and everyone were so happpy and were jokinng. And we got to finish an half hour earlier than we would have! So I managed to catch the train home from Uppsala! Whoop whoop! I did exit the bus one bus stop earlier though to avoid the traffic lights that makes the bus to wait for two minutes before it can continue driving, so I ran to the train that were about to leave in three minutes. Phew!

As if that wasn’t good enough, I also managed to get onto the Kungsängen train home!! So it IS possible to catch that train when both of them arrive at the same time to Kungsängen! Boy, did I feel like I’m the best when I got onto the train and didn’t have to wait fifteen minutes for the next one! ^^

In Uppsala it was sunny and warm, but in Arlanda is was raining adn I was afraid that it would be raining at my place too – I had taken my bike in the morning to the train station and didn’t want to ride the bike home and get wet. But! I was lucky once again and it didn’t rain on my way home! It seemed like it had rained earlier though because the ground was still wet.

And no one was home = you can go around and sing for yourself. ^^ But I knew that my bro would come home soon, so we were at home together then. I had a bowl of porridge for a snack.

Then the rain came, and the sun shone at the same time. So I took some pictures of the rainbow that was visible from the backyard. ^^ Did you know that rainbows are best seen when the sun is pretty low? When I took my pictures, the rain kind of began to drizzle, so it wasn’t very clear.

Big bro and I cooked dinner since no one else was home, so we took salmon and spinach out from the fridge. Salmon with improvised spinach sause and spinach pasta! ^^ We called mom and checked if we could cook the salmon or not (yep, you can cook a frozen salmon, now you know), it weighed almost 1 kg after all. And then she calls and says that she and dad will be eating dinner at Max’s? Well hello? We’re makind good dinner for you~? ;___; Oh well, more of the tasty stuff for us then. ^^

Simon came home then too with a lot of great news (can’t tell you about them I think) and we flapped around in a weird ring dance before we ate dinner. Hehe. We were thinking of doing something fun too since mom and dad weren’t home, but they came home shortly after we had finished dinner. Oh well. So Stefan and I watched House MD. instead in the evening.

By the way nothing – SO EXCITED FOR U2!! Whoop whoop! Sitting here and listening to their songs at the same time as I’m writing, haha…

IMG_2521

IMG_2524

IMG_2529

IMG_2530

IMG_2538

IMG_2543

IMG_2544

IMG_2540

Leave a Reply

