Botanical Garden

I fredags hade jag min första laboration i kemi, men labben började sent, efter lunch, så jag passade på att promenera runt i Uppsala innan. Jag funderade på att ta med mig min kamera, men så tänkte jag att “nä, den är ganska tung och så måste jag låsa in den i skåpet i omklädningsrummet sen”. Men ååååh, vad jag ångrade mig! Bakom Uppsala Slott finns Botaniska Trädgården och även om sommaren är över och de flesta blommor har blommat ut så fanns det en del intressant att fotografera där ändå!

Så det blev crappy mobilbilder istället. Njut om ni kan. xD


Last Friday I had my first laboration in chemistry, but the lab started late, after lunch, so I took a walk around Uppsala before. I thought about taking my camera with me, but then I thought ‘nope, it’s pretty heave and I have to lock it inside the locker in the dressing room then’. But ooooh, how I regretted it later! Behind Uppsala Castle is the Botanical Garden and even though summer’s over and most of the flowers have finished to blossom, there still were some interesting things to photograph!

So I took some crappy mobile phone photos instead. Enjoy if you can. xD

Glömde förresten att ha med bilder från KTH i förra inlägget, så vi börjar med dem. 🙂 // I forgot to add pictures from KTH in my last blog post, so we’ll start with them. 🙂

IMAG16651

IMAG1666

Nya huset för arkitekturstudenterna + nån ny halvsfär i glas som ska vara ett konstverk tror jag. // The new building for the architect students + some new half sphere of glass which I believe is a art or statue.

IMAG1667

IMAG1669

Och nu kommer vi till Uppsala och Fyrisån! // And now we’re in Uppsala and Fyris river!

IMAG1664

IMAG1670

Utsikt över Uppsala från slottet. // View over Uppsala from the castle.

IMAG1671

Utsikt över Botaniska Trädgården från slottet och tvärtom. // View over the Botanical Garden and the other way.

IMAG1672

IMAG1675

IMAG1673

IMAG1674

IMAG1676

IMAG1677

IMAG1678

IMAG1680

Leave a Reply

