Endless queue

I torsdags fungerade inte tågen till och från Uppsala riktigt… på morgonen skulle jag ha ett obligatoriskt seminarium, så man blev ju lite orolig att man inte skulle komma fram i tid! I normala fall kommer jag fram till Uppsala ca 40 minuter innan vi börjar, så jag hade tur att tåget “bara” var försenat med 30 minuter. Jag hann i tid, kom kanske någon minut sen. Tur att man har gott om marginal!

Efter seminariet satt Fatina och jag och skrev på vår nya labbrapport som ska in, men vi blev klara ganska snabbt och jag hade lämnat mina böcker hemma för jag trodde att det skulle ta lång tid att skriva (så då pallar jag inte bära med mig flera kilo i onödan så att säga). Men. SL hade stoppat alla tåg hem så jag blev tvungen att ställa mig i en kö med typ 300 pers (!!) för att kunna ta en ersättningsbuss hem. 4-5 bussar körde förbi innan jag äntligen fick sätta mig på en och åka hem mot Stockholm igen, så jag stod ute i kanske 50 minuter. Så jag underhöll mig själv genom att göra en mental lista på vad som var bra och mindre bra just då:

Glad över att:

  • Det inte regnade
  • Det var tre plusgrader ute
  • Jag hade min tjocka ullkofta på mig
  • Jag inte hade så mycket saker med mig i ryggsäcken för då skulle min rygg dö medan jag väntade
  • Jag hade Mentos med mig

Mindre glad över:

  • Solen gick ner ganska snabbt
  • Att sneakers inte är världens bästa skor när det är kallt ute
  • Att mina tår och fingrar frös väldigt snabbt
  • Att jag inte tog mössan med mig

Som tur var gick bussen direkt till Stockholm, och inte till Knivsta och sen Arlanda som det stod på SLs  hemsida. Skulle ta längre tid då att komma hem tror jag. Och, ännu mer tur, jag hann ta ett tåg hemåt från Centralen så att jag kunde ta min buss direkt hem och slippa gå hela vägen. ♥

Crappy mobilbild tagen med frusna fingrar:

IMAG1799

Sorry, I’m too lazy (and busy) to translate this~

Leave a Reply

