Downton Abbey at NK

Jag såg i en reklamannons från NK att skådisar från Downton Abbey skulle komma för signering, och jag som ä l s k a r tv-serien bara måste gå dit och säga hej till dem. Så jag kollade upp vilka som skulle komma: Allen Leech och Samantha Bond som spelar Tom Branson respektive Lady Rosamund!

Så efter skolan drog jag lite tidigare än vad jag skulle ha gjort annars (brukar åka hem 16:30 så jag kan ta tåget 16:55), så jag kom fram till NK 16:45, en kvart innan de skulle komma. 🙂

Det var inte så mycket folk i början, men många var nyfikna och tittade medan jag stod i kön och sen blev det min tur. Jag köpte ingen DVD, men jag fick ett vykort signerat av dem, så det dög. ♥ De var supertrevliga, och jag tackade dem för alla dessa år de har spelat in Downton Abbey och önskade dem en god jul. Hela NK var ju dekorerat inför jul, så det kändes passande, haha! Jag försökte ta en bild med mobilen innan jag gick men jag var så himla skakis att bilden också blev skakis. Dessutom så glömde jag att önska dem lycka till i framtiden. TT___TT


I read in a newspaper ad by NK (Nordiska Kompaniet, ‘The Nordic Company’) that actors/actresses would come for a signing event, and I who l o v e the tv-drama just had to go there and say hi to them. So I looked up who would come: Allen Leech and Samantha Bond who are playing Tom Branson and Lady Rosamund respectively!

So after school, I went home a bit earlier than I would go usually (I ususally go home at 16:30 so I can catch the train 16:55), so I arrived at NK 16:45, fifteen minutes before they would come. 🙂

There weren’t so many people in the beginning, but a lot of people were curious and were watching while I stood in the queue and then it was my turn. I didn’t buy any DVDs, but I got a post card signed by them, so that was enough for me. ♥ They were super friendly, and I thanked them for all these years they’ve been filming Downton Abbey and I wished them a merry christmas. The whole NK buildning were decorated for Christmas, so it felt appropiate, haha! I tried to take a pic with my phone before I left but I was so shaky that the picture became shaky too. And I also forgot to wish them good luck in the future. TT___TT

IMAG1813

IMAG1811

Leave a Reply

