New hair ♥

Och så var tentan skriven! Jag fick vakna tjugo i fem i morse så att jag kom fram till Uppsala sju. Kan inte riskera att komma sent till en tenta. Jag pluggade på KTH igår igen och såg när jag skulle hem att det stod att det var förseningar på Uppsalalinjen. Så jag kände att det var bäst att vakna, ta med mig frukost och äta den när jag kom fram. Och jag hann inte äta så mycket, men lite grann i alla fall. Jag hann inte borsta tänderna dock. TT___TT

Tentan skrev på en dator som man fick låna (varför kan vi inte bara ha papper och penna?? Grafen vi skulle rita på datorn skulle ju bli mycket finare då! Plus, jag tänker bättre om jag får ha ett papper framför mig…) och jag satt nästan hela tiden. Gick när det var tio minuter kvar, sen träffade jag klasskamrater och så gick vi och åt lunch. Pastagratäng för mig! ♥

Efter det tog jag tåget hemåt men klev av tidigare än vad jag  brukar för att jag skulle ju klippa mig idag! ♥ Och det blev såååå mycket finare, jag har tagit några foton så att man kan se skillnaden, haha. När jag kom hem däckade jag totalt – hängde av mig jackan och ryggsäcken, bytte till mjukisbyxorna och somnade i sängen. Det behövdes tror jag. Var så himla trött när jag skulle åka hem från Uppsala. Btw, Uppsala har redan fått ett tunt täcke med snö! Jag vill också ha!

Imorgon börjar nästa kurs – anatomi! Det tror jag kommer bli jättespännande, men vi får se vad den kommer innehålla. 🙂 På eftermiddagen ska jag även (äntligen!) ge porträttet till Foki. ♥


And now the exam is written! I had to wake up twenty minutes to five this morning so I could arrive in Uppsala at seven. Can’t risk arriving late to an exam. I studied at KTH again yesterday and saw on my way home that it said there were delays on the Uppsala railway. So I felt that it was best to wake up, bring breakfast with me and eat it when I arrived. And I didn’t really have time to eat so much, but at least a little. I didn’t have time to brush my teeth though. TT___TT

The exam was written on a laptop that we borrowed (why not just giving us a pencil and papers?? The graph we had to draw on the laptop would be so much better then! Plus, I think better if I can have a paper in front of me…) and I sat almost during the whole time. I left when there were ten minutes left, then I found some classmates and we went to eat lunch. Pasta cheese bake for me! ♥

After that I took the train back home but stepped off earlier than I usually do because I was getting my hair cut today! ♥ And it became soooo much better, I have taken some photos so one can see the difference, haha.  When I came home I totally collapsed  – I hanged my coat and left my backpack, changed to my drawstring pants and fell asleep in my bed. I think I needed that. I was so very tired when I left Uppsala. Btw, Uppsala had a thin layer of snow already! I want it too!

The next course begins tomorrow – anatomy! I think it will be very interesting, but we’ll have to see what it really is about. .) In the afternoon, I will (finally!) give the portrait to Foki. ♥

IMG_2729

IMG_2728

BeforeAfter2015

Sorry for the dirty mirror, the camera wouldn’t focus

IMG_2740

Today~

IMG_2745

Leave a Reply

