Bad start, good ending?

Hela veckan har känts hemsk emellanåt och jag har nog aldrig längtat efter jullov så mycket förut. =__= Och så kommer man ändå inte kunna koppla av riktigt ändå eftersom jag har tenta och munta direkt efter jul. Suck!

Veckan har präglats av stress pga labbahandledare som har hört av sig eller inte alls hört av sig, tågstrul och två till tre huvudvärkar. Jag får huvudvärk ofta och lätt, men tre på en vecka?? Det är fasiken nytt rekord. Dessutom vaknade jag av en hemsk mardröm som jag inte vill skriva om, för den kändes så läskig. Och verklig. Min puls när jag vaknade var över max asså.

Men så finns det ju några ljusglimtar som har skymtat fram också. ♥ Vi har egentligen haft det ganska fritt den här veckan eftersom ett grupparbete ska vara klart och presenteras imorgon, vilket har gjort att vi kunde göra som vi ville. Tågen gick som de skulle på vägen hem. Kompisar och brorsor har muntrat upp en när allt var som… skit, haha. Men på riktigt. Jag har varit på sånt dåligt humör hela veckan, känns som att det äntligen lättade i eftermiddags.

Så här nedan kommer saker som har muntrat upp mig eller (helt random) saker som jag tycker ni borde titta på:


This whole week has been horrible from time to time and I don’t think I’ve ever longed so much for the holidays as now. =___= And I can’t fully relax either since I have an exam and an oral presentation right after Christmas. Sigh!

The week has been filled with stress due to lab assistants who have been in touch or have not been in touch at all, train problems and two to three headaches. I get headaches pretty often and easily, but three in one week?? That’s a new record, I tell ya. Plus, I woke up by a nightmare this morning which I don’t want to write about because it felt so scary. And realistic. My pulse when I woke up was like over maximum.

But there has been some glimpses of light too. ♥ We have had it very “free” this week since we’ve worked on a group project which wiil be done and presented tomorrow, so we could do as we wanted to. The trains went as they should have on the way home. Friends and brothers have cheered me up when everything felt like… shit, haha. But for real. I’ve been on such a bad mood the whole week, it feels like it finally disappeared this afternoon.

So below here, there are some things that have cheered me up or (completely random) things I think you should watch:

Jag träffade min biologilärare från sista året på gymnasiet och hon hade fått en baby. ♥ // I met my biology teacher from my last year of high school and she’s got a baby. ♥

Gå och titta på Soran Ismails undersökning om hur rasistiskt Sverige egentligen är – eller vill vara. “Absolut svensk” finns på SVT och man blir så… konfunderad att det finns männsikor som verkligen tänker som de gör. Första avsnittet: http://www.svtplay.se/video/4834452/absolut-svensk/absolut-svensk-sasong-1-avsnitt-1

Go and watch Soran Ismail’s research about how racist Sweden really is – or wants to be. “Absolute Swedish” is available on SVT (Swedish television only, no subtitles I think) and one gets so… confused that there are people that actually think like they do. First episode: http://www.svtplay.se/video/4834452/absolut-svensk/absolut-svensk-sasong-1-avsnitt-1

passedexam

I passed my biochemistry exam~

Leave a Reply

