Summary of the week

Den här veckan har gått snabbt (ungefär som alla andra veckor), och det har hänt en del, så jag tänkte skriva en liten sammanfattning av allt som har hänt. (Och, btw, jag klarade min munta om muskler/leder/ben, men jag var så nervös hela dagen att det tog en timme att känna mig glad efter jag hade fått veta resultatet)

Söndag: Jag flyttar till Uppsala och kommer på att min kudde ligger kvar hemma på sängen. =__= Efter middagslagning med mamma och ett litet snyftkalas lägger jag mig till slut på en provisorisk kudde gjord av tjocktröjor.

Måndag: Efter att ha vaknat ett flertal gånger under natten gör jag mig i ordning lite stressat för att hinna till kursuppropet. Efter föreläsningar och pappersutdelande går jag mot mitt nya hem, lagar en tidig middag och nästan laga klart innan jag ska tillbaka till BMC igen. Det ska hållas en “mentorskväll” som jag har velat gå på ett tag. Jag berättar mer om det i ett annat inlägg.

Tisdag: Tappar bort mitt pennskrin på morgonen och misstänker att nån har snott det. Bestämmer mig för att åka hem till Stockholm på kvällen för att sova över och hämta min kudde till Uppsala.

Onsdag och torsdag: I princip bara en pluggdag. Sätter upp lappar med kontaktuppgifter om nån har mitt pennskrin.

Fredag: Efter ett seminarium handlar jag lite mat. Trött på plugg spenderar jag kvällen tillsammans med min “rumskamrat”/hyresvärd och ser en film (“V for Vandetta”.

Lördag: Tar en låååång sovmorgon, jobbar lite på en gruppuppgift och sen åker jag hem igen eftersom min brorsa suktade mig med en massa sms om allt snask som fanns hemma. TT___TT

Söndag: Idag! Tar en lugn dag hemma med bara chill~ ^^


This week went by fast (like every other week) and a lot of things have happened, so I thought II would write a small summary about everything. (And, btw, I passed my oral exam about muscles/ligaments/bones, but I felt so nervous the whole day, it took me one hour to feel happy again after I got the results)

Sunday: I move to Uppsala and noticed that I had left my pillow at home on my bed. =___= After cooking dinner with mom and a minor sobbing party, I finally goes to bed with a pillow made of my sweaters.

Monday: After waking up several times during the night, I hastily prepare myself in order to arrive to the course call. After the lectures and recieving handed out papers, I walk back to my new home, cook an early dinner and almost finish cooking it before walking back to BMC againi. A “mentor’s evening” would be held which I had been looking forward to for a while. I’ll tell you more about it in another blog post.

Tuesday: I lose my pencil case in the morning and suspects that someone has taken it. I decide to go home to Stockholm in the evening to sleep over and get my pillow to Uppsala.

Wednesday and Thursday: Mostly a study day. I put up small posters with contact information in case someone has my pencil case.

Friday: I bought some food after a seminary. Tired of studying, I spend the evening together with my “room mate”/landlord and watches a movie (‘V for Vandetta’).

Saturday: Takes a loooong and work a little with a group project, and then I go home because my brother were teasing my with text messages about all the goodies there were there. TT___TT

Sunday: Today! I take a quiet day at home, just chilling~ ^^

Leave a Reply

