War and Peace

war-and-peace_0

Jag hittade en ny TV-serie att följa tidigare idag, BBCs “War and Peace” som baseras på Leo Tolstojs bok med samma namn (Ryska: Война и мир ). Serien är så ny att den inte har sänts i Sverige än, men det går utmärkt att bara lyssna på replikerna och hänga med i handlingen. Jag har bara läst en bok av Tolstoj, “Anna Karenina”, och det tog ett tag för mig att läsa igenom den, så jag tror att jag nöjer mig med att endast titta på BBCs drama den här gången. Jag såg nyss klart första avsnittet, och även om jag tror att handlingen kommer att växa längre fram så är den helt klart sevärd endast för kostymerna (även om jag har läst att vissa kostymer för aktriserna inte stämmer överens med tidsperioden). Och, jösses. Alla ser så snygga ut!


I found a new TV series to follow earlier today, BBC’s ‘War and Peace’ which is based on a novel by Leo Tolstoy with the same name. (Russian: Война и мир ). The drama is so new, it hasn’t been aired in Sweden yet, but there’s no problem at all to listen to the replies and understanding the plot. I’ve only read one novel by Tolstoy, ‘Anna Karenina’, and it took a while for me to read though it, so I think I’ll simply watch BBC’s drama this time. I just finished watching the first episode, and even though I think the plot will evolve later on, I can clearly say that it is worth watching thanks to the costumes (even though I’ve read that some of the costumes for the actresses aren’t like the ones people wore in that time era). And, gosh. Everyone look so handsome!

Leave a Reply

