Easter!

Hej! Det var ett tag sedan sist, först hade jag en tenta innan påsk, sedan åkte jag hem och jobbade extra några dagar hos restaurangen jag jobbade hos i somras, gick på bio… chillade hemma och sen var det dags att åka tillbaka till Uppsala. Så jag sammanfattar tiden som gått sen sist lite grann tänkte jag! 😀

Hi! It’s been a while since the last time. First I had an exam before Easter, then I went home and worked extra a few days at the restaurant I wokred at last summer, I went to the movies… chilled at home and then it was time to go back to Uppsala. So I thought I could summarize the time that have passed since the last blog post! 😀

Helgen innan påsk var det persisk nyår (Nowruz), och jag ville hem och äta allt det goda som fanns hemma, men jag behövde stanna inne och plugga inför tentan… som tur var så fanns det en del kvar när jag kom hem! ♥ // It was the Persian New Year (Nowruz) the weekend before Easter, and all I wanted was to go home and eat all that yummy stuff, but I had to stay inside and study for my exam… Luckily, there were still a lot of yummy things left when I came home! ♥

Och mamma hade vattnat linser så att de började gro och se fina ut, haha! Och hyacinter och påskliljor fanns det också hemma. // And mom had watered lentils so they grew and became pretty, haha! And there were also hyacinths and easter lilies at home too.

Jag hade tipsat mamma om ett påsk-pyssel som jag hade sett på Lauren Conrads hemsida, och även om Laurens ser mycket finare så tyckte jag att vår version också såg okej ut (mycket bättre än på bilden, haha!) // I talked with my mom about an Easter treat I saw on Lauren Conrad’s website, and even if Lauren’s looks much prettier than ours, I still think our version looked ok too (much better than on the picture, haha!)

IMAG1868

Och det såg väldigt tomt ut på perrongen när jag skulle ta mig till jobbet på morgonen… // And it looked very empty on the train platform when I was going to work in the morning…

Brorsan och jag gick och såg “Batman v Superman: Dawn of Justice” på bio, och jag var glad att vi såg den föregående filmen “Man of Steel” kvällen innan! Annars hade jag nog haft det lite svårt att hänga med tror jag. Filmen var ok, inte direkt någon favorit, men den var i alla fall bättre än “Man of Steel” som kändes lite rörig när jag såg den. Ben Affleck var inte alls så dålig som Bruce Wayne/Batman (jag tänker tillbaka på den massiva kritiken han fick när det gick ut i media att han skulle bli den nya Batman), han spelade en mycket trovärdig roll tyckte jag. Bra jobbat! Däremot så var “Dawn of Justice” ingenting man kan jämföra med “The Dark Knight”-triologin, den är nånting alldeles extra så att säga. ♥

Mamma och jag åkte en sväng till Mall of Scandinavia också, mest för att titta, och den var riktigt fin! Jag tänkte för mig själv att jag ska gå tillbaka någon dag, ta med min kamera och fota arkitekturen och interiören där inne. Verkligen fint! Butikerna var inte “samma vanliga” heller, så det kändes lite som att man var turist och spanade in främmande och spännande nya butiker. ♥

Och tentan, hur gick den? Jag tror att det gick bra. Det kändes bra i alla fall, men jag får ju vänta och se resultatet som vanligt.


 

My big brother and I want to the movie theater to watch ‘Batman v Superman: Dawn of Justice’, and I’m glad we saw the previous film ‘Man of Steel’ the night before! Otherwise I think I would have been a little lost in the story. The movie was ok, not a favourite, but it was better than ‘Man of Steel’ which felt a little bit messy when I saw it. Ben Affleck wasn’t at all so bad as Bruce Wayne/Batman (I’m thinking about the massive critique he got when it was announced to the media that he was going to play the new Batman), I think he played a very convincing character. Great job! However, ‘Dawn of Justice’ is nothing you can compare with ‘The Dark Knight’ triology, that one’s something extra. ♥

Mom and I went to Mall of Scandinavia too, mostly just to look, and it was really beautiful! I thought to myself that I should come back one day, bring my camera with me and take photos of the architechture and interior designs in there. Truly pretty! The shops wren’t ‘the same old ones’ either, so it felt a little bit as if you were a tourist and were checking out foreign and exciting shops. ♥

And the exam, how did it go? I think it went ok. It felt ok either way, but I’ll have to wait for the results as usual.

Leave a Reply

