Exams

Idag skrev jag tentan i immunologi och det var en märklig upplevelse måste jag säga. Under hela kursen har jag känt mig ointresserad (pluggtrött kanske? Kände att jag behövde ett länge påsklov), så små delar hade fastnat och jag trodde att jag skulle kugga tentan. Men så tar man tag i det, jobbar på och så inser jag att det är ganska kul och intressant ändå – varför hade jag inte fattat det här tidigare? Och hopplöshet byttes mot någon slags optimism om att tentan kanske skulle gå bra trots allt. 🙂

Och det var världens kortaste tenta, jag svär. Det kändes så konstigt att ha hunnit gå igenom alla frågorna inom en timme! Halva klassen var klara efter en timme ungefär och hade gått. Jag satt en halvtimme mer än så och kollade igenom mina svar, räknade ut hur många poäng jag eventuellt skulle få och så var jag klar. Jag tror att jag blir godkänd.

Just det, tror att jag inte har skrivit det än! Jag klarade av tentan för cell- och molekylärbiologi! Yay! Skönt, det var en sån stor kurs (15 hp!). ( ^ _ ^ )

Håll utkik imorgon, då kommer foton ligga uppe! Du vet, de där fotona jag tog förra helgen. 😉


I wrote my exam for immunology today and I have to say it was an odd experience. During the whole course I’ve felt uninterested (tired of studying maybe? I felt like I needed a longer Easter vacation), small parts of the course had gotten stuck in my mind and I thought I would fail the exam. But then you get yourself together, work on it and then I realized that it was kinda fun and interesting anyway – why hadn’t I understood it earlier? And the hopelessness gets exchanged for some kind of optimism that the exam might go well after all. 🙂

And it was the shortest exam ever, I swear. It felt so weird to have read through and answered to all the questions within an hour! Half the class were done after about one hour and had left. I sat half an hour more than that and checked my answers, calculated how many points I might get and then I were done. I think I might pass.

And right, I don’t think I have written it yet! I passed my exam for cellular- and molecular biology! Yay! That feels so good, it was such a huge course (15 hp!) ( ^ _ ^ )

Keep an eye on this blog tomorrow, photos will be here then! You know, those photos I took last weekend. 😉

Leave a Reply

