Bacteria..!

Efter immunologikursen har vi raskt gått vidare till bakterier… och om man bortser från bilder på odlingsplattor som visas på föreläsningarna så är resten inte så trevliga att se. Och så vill man ju inte läsa om läskiga saker som finns i sängen innan man ska sova heller, men man får väl stå ut i några veckor. (Jag är glad att jag inte pluggar till läkare!) 😛 Så nu byter jag ämne, haha.

Imorgon kommer mamma förbi, och nu ikväll tänkte jag förbereda lite nya blogginlägg med foton. Nästa vecka slutar jag kl 17 varje dag (ugh!) så jag kommer nog inte skriva så mycket då.

Idag så kände jag att det var ett tag sedan jag lyssnade till Ayus “Secret” så jag satte på den när jag gick hem… och jag hade glömt bort hur vacker den är. Jag lägger upp en video på ett liveframträdande (med översatt text!) nedan och jag blir alltid lika snyftig varje gång Ayu börjar gråta på scen. Hennes texter är så fina och betyder så mycket för henne. ♥

På tal om snyftiga saker, har du någon låt som får dig att gråta varje gång du hör den? Jag har en, blir typ alltid tårögd när jag lyssnar till “Carols” av Ayu, det räcker med pianointrot. Så himla fin text och känsla i den. Och jag är lyckligt lottad att ha hennes album där musikvideon finns med. ♥

After the immunology course, we’re quickly continue to bacteria… and the pictures of culture plates that are shown in the lecture aren’t so horrible to see, but the rest are. And you don’t really wanna read about all the scary things that are in your bed before you’re going to sleep either, but I guess I gotta stay strong for a few weeks. (I’m glad I’m not becoming a doctor!) 😛  So, let’s change the subject now, haha.

Mom’s coming for a visit tomorrow, and tonight I thought I would prepare some blog posts with photos. I’m finishing school at 5 PM every day next week (ugh!) so I don’t think I’ll have so much time to write things here then.

Today, I felt like it had been a while since I listened to Ayu’s ‘Secret’, so I put it on as I walked home… and I had forgotten how beautiful it is. I’ll share a live performance of it above (with translated subtitles!) and I always get so tear-eyed whenever Ayu starts crying on stage. Her lyrics are so pretty and they mean so much to her. ♥

Speaking of things that makes one cry, do you have a song which makes you cry everytime you hear it? I have one, I pretty much always get watery eyes whenever I listen to ‘Carols’ by Ay, the piano at the intro is enough. Such beautiful lyrics and feeling in it. And I’m lucky for owning the album where the music video is included. ♥

Leave a Reply

