Sneakers

Vädret har varit så härligt de här senaste dagarna! En sån tur att det var Kristi himmelsfärd samtidigt så att jag kunde åka hem utan att behöva tänka på särskilt mycket plugg alls! Jag har bara gått omkring i shorts, kjol och klänningar de senaste dagarna och det känns helt overkligt att det har varit nära 25°C så tidigt i maj. Skönt har det varit! Idag åkte jag tillbaka till Uppsala och jag hade på mig nåt sånt här. (Jag tog ett snabbt foto men jag tänker inte visa er! >w<) Molnen började rulla in på eftermiddagen men jag hoppas att solen finns framme ända till onsdag, annars blir jag ledsen att det blir tråkigt väder igen. 😦 Men det känns som att Uppsala har blivit mycket grönare de här 4 dagarna jag har varit borta? Kan det vara värmen som har fått alla kastanjer, lönnar och buskar att slå ut, haha?

Jag klippte mig när jag var ledig också. Imorgon kommer det bilder på hur det ser ut nu, det är lite annorlunda! 😉

a

The weather has been so nice the recent days! Really lucky to be free from school during the Ascension holiday at the same time as the great weather and without really having to think about studying too! I’ve been wearing shorts, skirts and dresses all days long and it feels surreal that it’s been almost 25°C this early in May. It’s been nice! I went back to Uppsala today  and I wore something similar to this. (I took a quick photo but I won’t show you! >w< )The clouds began rolling in during the afternoon but I really hope the sun will stay here until Wednesday, otherwise I’ll feel sad about having dull weather again. 😦 But it feels like Uppsala has become greener these 4 days I’ve been away? Could it be the hot weather that made all the chestnut and maple trees and the bushes to bloom, haha?

I got a haircut when I was free too. There’ll be photos of it tomorrow, it’s a bit different now! 😉

Leave a Reply

