Exclamation marks

Min ena storebror åkte häromdagen bort till Boston och Harvard (!!) för att vara där över sommaren (han skulle egentligen befunnit där i vintras men personalen som höll i det administrativa klantade sig… igen och igen)… vill du veta mer om hans äventyr och upplevelser och vad han egentligen ska göra där föreslår jag att du klickar här så att du kommer till hans blogg. Han är läkarstudent på KI och bloggar egentligen för dem. 🙂

Idag kommer jag jobba “mellan 14-00 ungefär” (!) för att personalen på Naturhistoriska riksmuseet ska ha en fest för att byggnaden fyller 100 år, så jag har flätat upp håret och fixat en knut där bak. Hoppas att det håller. (Som du kanske minns så jobbar jag på museets restaurang, vilket innebär en massa spring i benen så jag vill inte sabba frisyren). Kläderna skulle tydligen vara  tidsenliga och (eventuellt) hyras in från SVTs kostymförråd! Men… så fick jag ett samtal från chefen för någon dag sedan om att jag ska ha på mig en svart, knälång kjol… och jag som hoppades på någonting i stil med Carl Larssons målningar eller Emil i Lönneberga? Ingen hade kjolen upp till knäna för 100 år sedan! >__< Nåja, jag antar att de kanske inte kunde hyra in kläderna från SVT…

Jag visar bilder senare.


One of my older brothers went the other day to Boston and Harvard (!!) to stay there over the summer (he would actually been there last winter but the staff doing all the paper work messed things up… again and again)… if you want to know more about his adventures and experiences and what he’s actually doind there, I suggest that you click here to go to his blog. He’s a medical student at KI (Karolinska Institute) and actually blogs for them. 🙂

Today, I’m going to work “between 2PM-12AM” (!) because the staff at the Swedish Museum of Natural History are having a party since the building celebrates 100 years since the doors opened, so I braided my hair and made a bun at the nape of my neck. Hopefully it’ll hold. (I’m working at the museum’s restaurant, remember? Lots of walking then, don’t wanna ruin my updo). The clothes were said to be like what they wore back then and (possibly) rented from SVT’s costume storage house! (SVT is Sweden’s national TV station) But… I got a call from my boss a few days ago about me wearing a black kneelength skirt… and here I was hoping to wear something like those Carl Larsson paintings or Emil of Lönneberga (children’s novels by Astrid Lindgren)? Nobody wore a kneelength skirt 100 years ago! >__< Oh well, I guess they couldn’t rent the clothes from SVT…

I’ll show some pictures later.

Leave a Reply

