Upcoming posts

Även om jag inte har så mycket fritid än (3 timmars pendling varje dag, whoohoo) så har jag tankar om vad jag ska skriva i bloggen. Så här kommer en lista på vad ni kan förvänta er!

  • Fler bilder från i somras
  • Vad som har hänt i kursen jag läser nu i början av tredje terminen (ofc, det här är ju delvis en studierelaterad blogg!)
  • Guide om hur man ansöker bostad i Flogsta
  • Förslag på var man söker studentbostäder i Uppsala
  • Bokrecension på Joyce Carol Oates “Blonde”
  • En engelsk version av min hjälp-blogginlägg om organisk kemi som jag skrev på svenska förra året (Klicka här för att komma till den Svenska texten)
  • Berätta lite kort om Vegomässan som jag och mina vänner besökte

Even though I don’t have much spare time (takes three hours to travel by train every day, whoohoo), I do have ideas about what to write in the blog. So here’s a list of what you can look forward to in the future!

  • More pictures taken from this summer
  • What’s happened in the course I’m having now at the beginning of semester three (Ofc, this is partly a study related blog after all!)
  • Guide to how to apply for a dorm room in Flogsta
  • Suggestions on where to look for student rooms/apartments in Uppsala
  • Book review on Joyce Carol Oates’ “Blonde”
  • An English version of the organic chemistry help blog post I wrote in Swedish last year (Click here, if you’re curious, to go to the Swedish version)
  • Write a little bit about “Vegomässan” (“the vegan/vegetarian fair”) me and my friends went to
6 thoughts on “Upcoming posts

  1. Åh, ser fram emot inlägg om Vegomässan! Hinner aldrig ta mig dit p.g.a. studier och studieort men det är alltid kul att höra om det från andra.

    Like

    • Om du har instagram, kolla in min kompis Alva (@veganelvfa har jag för mig att hennes konto heter), hon kanske har skrivit om mässan där. 🙂 Själv är jag varken vegan eller vegetarian utan följde mest med som sällskap (och så var jag nyfiken hehe).

      Like

      • Då ska jag ta en titt där! Det är ändå alltid kul att se fler vara öppna mot vegetarianism. Har själv varit vegetarian sen 1998 men är uppvuxen i en familj som gillar fisk och fågel.

        Like

      • Ja, asså ibland lagar jag lunchlådor som jag kommer på i efterhand är vegetariska, hehe. Brukar mest bara hitta på nåt av det jag har hemma i kylskåpet så jag vet aldrig vad det blir. Mest något smaklöst eftersom jag knappt har några kryddor, haha..! TT____TT

        Like

      • Jo, det har jag också (skrev ned en del recept i gymnasiet i en bok 😛 ) men jag köper det som är billigast i matbutiken så det är sällan jag följer dem… Men du, har du nåt bra recept på bananpannkakor vill jag gärna ta en titt! 😀

        Like

Leave a Reply

