I’ve got a bike now!

Nu har jag fixat med mig en cykel till Uppsala! Som jag skrev för ungefär ett år sedan så cyklar “alla” i Uppsala. Har du inte en cykel anses du vara en konstig student, haha. Det kommer minska resetiden till skolan rejält (från 30 min till ca 10 kanske?) och det blir förhoppningsvis lättare att handla med sig mat hem också. Jag tror inte att jag vågar cykla med den till centrum dock, jag har sett alldeles för mycket krossat glas på gatorna. Undrar ibland varför folk tar med sina hundar till stan.

Nu hoppas jag bara att cykeln inte blir snodd..!

Now I got myself a bike for Uppsala! As I wrote last year, “everyone” has a bike in Uppsala. If you don’t own one, people will think of you as a weird student, haha. It will definitely minimize my travel time a lot (from 30 min to maybe 10 min?) and it will hopefully also be easier to bring groceries from the supermarket too. But I don’t think I will bike down to the city core, I’ve seen way too much on the streets. Sometimes I wonder why people bring their dogs with them to central Uppsala.

Now I only hope that no one will steal my bike..!

3 thoughts on “I’ve got a bike now!

  1. Hoppas allt går bra med cykeln. Finns det något bra ställe att parkera den på så kan du bog undvika stöld.

    Angående det med hundarna så tror jag inte man förväntar sig krossat glas där. Men ser man farliga saker på marken bör man bära hunden förbi dem. Vi går aldrig ut med katten i stadsområden just för att de är för nyfikna. Här på Campus är det ganska sunkigt efter alla fester…

    Like

    • Mja, Uppsala är en cykelstad i min mening och cykelställ finns lite här och var. Men stölder sker fortfarande! En klasskamrats cykel blev stulen häromdagen utanför hennes hem och mitt på ljusa dagen. :/
      Ja, jag förstår att man bara går där man inte tror att det finns glas, men jag blir ganska ofta förvånad över allt glas jag ser ibland. 😛 Ofta är det utanför nationer förstås, och krogar, och de ligger väldigt centralt…
      Bra att missarna håller sig borta. :3

      Like

Leave a Reply

