Cinnamon buns ♥

Firar Kanelbullens dag med två billiga bullar från den lilla lokala matbutiken (2 st för 10kr! ♥) som jag tänker äta upp senare idag. Tänker avsluta dagen med en dusch, film och mys i sängen med mina bullar, hehe. Det har ju blivit så kallt ute! Brr!

Jag vet att jag tänkte skriva lite vad som händer i pågående kurs, men jag tror att jag hoppar över det helt och hållet. Är så mycket som måste göras och förstås så jag känner inte för att skriva ned saker, haha. Kursens namn är ganska talande för sig självt också: “embryologi och vävnadsbiologi”. Precis som det låter som, haha. Men jag kanske kan försöka skriva lite varje dag i fortsättningen om vad jag har gjort under dagen? Lite som en dagbok.

Nä, nu ska jag fortsätta med seminariepluggandet! Gav upp på en av dem igår för jag förstod verkligen inte vad det var jag läste i de angivna artiklarna och kan inte svara på frågorna då heller… så jag hoppas att jag inte är den enda som kommer dyka upp och känna mig helt lost.

 

I celebrate Sweden’s national cinnamon bun day today with two cheap buns from the small, local supermarket (2 for 10 SEK! ♥ ) which I plan on eating later today. I’m gonna finish this day with a shower, a movie, my cosy bed and the buns, hehe. It’s so cold outside! Brr!

I know I thought about writing about what’s going on in this course, but I think I’ll just skip that. There’s so much to do and understand so I don’t feel like writing stuff down, haha. The name of the course is kinda self explanatory too: “embryology and tissue biology”. But maybe I should write a little every day in the future about what’s happened during the days? Like a diary.

Well. Now I’m gonna continue with studying for the seminars! I gave up on one of them yesterday because I couldn’t understand at all what I was reading in the articles we were given, so I can’t really answer the questions either then… so I hope I’m not the only one who will show up and feeling completely lost.

2 thoughts on “Cinnamon buns ♥

  1. Vad gott med kanelbullar! Bakade två plåtar för att fira dagen men sen kom jag på att det kanske inte var så smart när man bara är två haha.

    Håll dig varm! Förresten, har inte riktigt frågat detta innan, men vad är det du studerar? Låter som något åt medicinhållet.

    Liked by 1 person

    • Frys in dem!! Och ta fram till nån mysig filmkväll, det skulle jag göra. :3 (Skulle lätt kunna äta upp en hel plåt själv och sen få lite ångest, haha..!)
      Helt korrekt! Jag läser biomedicin, känns lite som en mix av läkare och molekylärbiologi. 😛 Man lär sig en hel del om kroppen, varför sjukdomar uppkommer och vad de beror på – kul tycker jag! ^^

      Liked by 1 person

Leave a Reply

