A cold fall day

Förra lördagen bestämde jag mig att kravla upp ur sängen, ta på mig varma kläder och trotsa molnen och kylan där ute. Jag tog jag en promenad med min kamera och fotade lite höstbilder (jag var SÅ kall när jag kom hem igen, både ben och fingrar frös..!). Jag trodde att det skulle vara fint i Stadsskogen (här är bilder från i våras när jag upptäckte den), men jag tyckte mest om de färggranna (och röda ♥) löven och buskarna som fanns längs gatorna. I skogen kändes det som att alla träd och buskar hade samma färgskala? Nåja. Här kommer några bilder i alla fall. 🙂

Last Saturday, I decided to crawl out of bed, dress myself in warm clothes and defy the clouds and the cold weather. I took a walk with my camera and took some fall pictures (I was SO cold when I came back home, both legs and fingers were frozen..!). I though it would be pretty in Stadsskogen (literally “The City Woods”, here are some pictures from last spring when I first found it), but I actually prefered the colorful (and red ♥) leaves and bushes along the streets instead. In the woods, it felt more like all the trees and bushes had the same colors? Oh well. Here are some photos. 🙂

Leave a Reply

