Campus tour

Haha, jag hittade nyss den här filmen om min campusbyggnad BMC någonstans på Uppsala Universitets hemsida, och de får det att låta vackrare ön vad det egentligen är. xD Jag har inte varit i alla campusbyggnader, bara några få (och då inte sett allting), men BMC tillhör verkligen inte de vackraste av dem skulle jag säga. Filmen var ganska underhållande var den ändå! Så är du nyfiken på var jag befinner mig i om dagarna, klicka här för att se filmen. Dock så måste jag bara säga att det finaste rummet i BMC (det som har klängväxter, fina stolar och en imponerande, grön spiraltrappa) inte är tillgänglig för studenter, vilket är lite synd. För där vill man nämligen sitta och äta sin lunch när det inte finns plats någon annanstans än i föreläsningssalarna (där man egentligen inte får äta)!

IMAG1619

One of the earliest picture I took for this blog, showing a map over my campus building. A bit confusing though since the building has many floors.

Haha, I just found this video about my campus building BMC somewhere on Uppsala University’s website, and they really make it sound more beautiful than it actually is. xD I haven’t been to all the campus buildings, just a few (and haven’t seen all how they actually look like inside), but BMC is in my opion not of the prettier ones. The film was still quite entertaining! So if you’re curious about where I spend my days at, click here to watch the video. But, I have to say, the most beautiful room of all of BMC (the one with vines, pretty chairs and the impressive, green spiral stairs) is not available for students, which is a shame. Because you really want to sit there and eat your lunch when there’s no where else to sit except for the lecture rooms (where eating isn’t really allowed)!

Leave a Reply

