Carolina Rediviva

Det har varit tyst här i bloggen i två veckor men nu sitter jag i Carolina Rediviva, Uppsala Universitets huvudbibliotek och tänkte ta igen lite. 😉 Jag har tänkt flera gånger att gå hit och se hur det ser ut och jag läste att det ska renoveras i nästan två års tid från och med i vår, så nu när jag har tid så tog jag mig hit. Förra gången vågade jag bara gå in till utställningen som ligger precis intill entrén men nu sitter jag här inne… och bloggar medan alla andra pluggar, hehe. Nåja, jag skrev min tenta i morse och nästa kurs börjar på måndag så jag har inget planerat i helgen. Jag har inte skrivit något i bloggen för att jag helt enkelt inte hade lust en vecka sedan och den här veckan har jag pluggat inför tentan och gjort de sista momenten i kursen.Jag ska förbereda några inlägg, dels om lärarmiddagen jag nämnde förut, och fylla i kursutvärderingen för kursen som alltså tog slut i morse… det var så mycket som skulle förbättras! Nåja, vi ses snart igen. 🙂

✧・゚: *✧・゚:* *:・゚✧*:・゚✧ .・゜゜・ ・゜゜・. 。・゚゚・ ・゚゚・。

It’s been quiet here in the blog for two weeks, but now I’m sitting inside Carolina Rediviva, Uppsala University’s main library and thought to write something. 😉 I’ve been thinking several times that I should go here and see what it looks like, and I read that the library would be repaired for almost two years beginning from this spring, so now when I have the time to I went to take a look. Last time I only dared to see the exhebition that’s right next to the main entrance, but now I’m in here… and blog while everyone else are studying, hehe. Well, I wrote my exam this morning and the next course starts on Monday so I have nothing planned this weekend. I haven’t written anything in the blog lately simply because I didn’t feel like it last week and this week I studied for the exam and finished the last tasks of the course.

I’ll prepare a few blog posts, one of them will be about the teacher’s dinner I mentioned earlier, and fill in the course evaluation for the course that just ended this morning… there’s a lot that could be better for next year! Anyways, see you soon again. 🙂

Leave a Reply

