It’s been quiet here

Halloj!

Det har varit full rulle sedan julen och jag har inte haft tid att sätta mig ned och skriva om vad som händer i mitt liv… förrän nu! Jag har ett par tankar som jag tänkte dela med mig av, men de får skrivas som egna blogginlägg och publiceras senare.

Kursen i “medicinsk genetik” (tänk typ bara allt om gener, genetiska sjukdomar och vem som ärver vad) tog slut igår och jag hoppas att den tentan gick bra… min förra tenta i neurobiologi blev jag underkänd med en halv procent!! Jag är så sur för att de underkände mig (en halv procent motsvarade ju inte ens 1 poäng på tentan!), men lärarna ville inte ge med sig så jag måste väl göra omtentan i mars. En vecka innan tentan för kursen som drar igång på måndag: metabolism. Vi får se hur det går, i värsta fall kommer jag kugga på bägge två.

Hur som helst. Nu glömmer vi mina misslyckade prov. 😛 Igår efter tentan var det ett soligt och ganska varmt väder, så jag tog på mig min nya jacka och promenerade runt i Uppsala med lurarna i öronen. Passade på att testa “My Story” funktionen på Instagram också! Det var roligare än vad jag trodde, haha! Tog såklart bilder med mobilen också, jag lämnade den riktiga kameran hemma för de flesta platser har jag redan fotograferat (t.ex. den botaniska trädgården).

Idag ska det tvättas en del och sedan ska jag passa på att vara med brorsan som också är i Uppsala idag p.g.a. ett möte. 🙂 Det var så skönt att kunna ta en sovmorgon i morse, har inte gjort det på länge eftersom jag ville plugga så mycket som möjligt inför tentan…

Vi hörs senare!

Hiya!

The time has flied by since christmas and I haven’t had the time to sit down and write about all the things that’s happened in my life… until now! I have a few thoughts I wanna share, but I’ll write blog posts for them seperately and publish them later.

The course about “medical genetics” (think about everything about genes, genetic diseases and who inherits what) ended yesterday and I hope the exam went well… I failed my last exam about neurobiology with 0.5%!! I’m so mad they failed me with a half percentage (0.5% doesn’t even equal 1 point of the exam!) but the teachers didn’t want to round it up to let me pass so I guess I’ll have to take the exam again in March. One week before the exam of my next course that starts on Monday: metabolism. We’ll see how it goes, I’ll fail both of them in the worst case scenario.

Whatever. Let’s not think about my failed exams. 😛 Yesterday after the exam, the weather was sunny and kinda warm, so I put on my new jacket and walked around in Uppsala with music in my ears. I took the opportunity to try out the “My Story” function on Instagram too! It was more fun than what i thought it would be, haha! I did of course snap some pictures with my phone too, I left the real camera at home because I have already photographed most of the places (like the botanical garden for example).

Today, laundry needs to be done and then I’ll spend some time with my brother who is in Uppsala as well because of a meeting. 🙂 It was so nice to sleep in this morning, I haven’t done that in a long time because I wanted to study as much as I could for the exam…

See you later!

8 thoughts on “It’s been quiet here

Leave a Reply

