Yes!!

Åh, en sån bra dag!! Alla mina problem och bekymmer bara försvann på mindre än ett dygn! Som jag skrev senast så har jag försökt hitta en ny bostad här i Uppsala och funderat på olika inneboenden i några månader men ingen har känts tillräckligt bra. Det har legat och gnagt om att jag snart måste hitta någonstans att bo igen. Igår fick jag dessutom veta att jag måste flytta ut senast i april – så jag kunde inte stanna kvar hel terminen! Om jag inte ville betala hela hyran själv, vilket jag inte ville. Lägenheten känns för stor för bara mig och jag skulle nog inte klara av hyran heller.

Men. Som om Fru Fortuna äntligen såg mig så hade jag världens tur och hittade ett rum att hyra på en gata jag tycker väldigt mycket om i centrala Uppsala! Jag skrev ett mejl och fick snabbt svar tillbaka – idag fick jag komma förbi och titta på det. Det var jättefint! Jag kände att jag skulle säkert trivas med mamman som hyr ut rummet och hennes små barn. Förhoppningsvis blir det inte alltför stökigt, men i så fall får jag stanna kvar i skolan och plugga där. Hon verkade jättetrevlig, och jag hade verkligen tur, för en (desperat?) kille ringde på dörren och frågade om han skulle få kunna bo där… utan att meddela i förväg om vem han är eller om han kan få titta på rummet. Dessutom letade hon efter kvinnliga inneboenden, så… han var nog desperat tror jag. Men jag hörde henne säga vid dörren att rummet redan var utlovat (till mig!).

Som om det inte var nog så verkar mitt problem med neurobiologitentan vara över, idag fick jag veta att jag har fått 0,25 poäng extra och kommit upp till den poäng som krävdes för att få godkänd! Det stod visserligen inte ordagrant “du är godkänd” i mejlet, men jag tolkar det så. Jag saknade trots allt 0,23 poäng för att bli godkänd..!

Och! Jag fick en rabattkupong till mataffären också! Den här dagen är det bästa som har hänt mig på LÄNGE i Uppsala! Kände att jag verkligen behövde det här, det har varit så jobbigt att tänka på allting så länge!


Oh, it’s been such a good day!! All my problems just disappeared in less than a day! Like I wrote in the last blog post, I’ve been trying to find a new place to live here in Uppsala and been thinking for a few month of different homes to be a flatmate at, but nothing felt really good. This problem has been in my mind, that I need to find something soon. Yesterday I was told that I need to move out before April – which ment that I couldn’t stay here the whole term after all! If I didn’t want to pay the whole rent on my own, but I didn’t want to do that. This student apartment feels too big for only me and I don’t think I could manage the whole rent on my own either.

But. As if Lady Luck finally saw me, I had the biggest luck and found a room to rent on a street I very much like in central Uppsala! I wrote an e-mail and got a reply quickly – I got to see the room today. It was really nice! I got the feeling that I would really like staying with this mother and her small children. Hopefully it won’t be too messy or loudly, but if that’s the case I can always stay in school a bit longer and study there. She seemed very lovely, and I was really lucky because a (desperate?) guy rang on the door bell and asked if he could live there… without telling her in advance about who he is or if he could see the room. Also, she had specifically written that she was only looking for female flatmates… I think he was desperate. But I heard her say at the door that the room was already promised to someone else (me!).

And as if that wasn’t enough, it seems that my problem with the neurobiology exam is over too. I got to know today that I got 0.25 points extra and the final sum that is necessary to pass the exam! It didn’t specifically say in the e-mail that *you’ve passed”, but I think I am. I did only need 0.23 points to pass after all..!

And! I recieved a discount coupon for the supermarket too! This day is the best thing that have happened me for a LONG time in Uppsala! I feel like I really needed this, it’s been so tiresome to think about all these problems for such a long time!

2 thoughts on “Yes!!

Leave a Reply

