No internet

Halloj!

Jag sitter kvar i skolan numera och pluggar eller gör annat – jag har ju flyttat in i mitt korridorrum och där har jag ingen internetuppkoppling! Och det är ingen idé att fixa något heller, jag ska ju bara stanna en månad. Så då är det bättre att snylta på universitetets internet istället. 😉 Som tur är så ligger det ett campus riktigt nära där jag bor, så jag kan ta en kort promenad dit om jag skulle vilja göra något på kvällarna eller på lediga dagar när jag inte orkar ta mig till min campusbyggnad.

Så idag har jag känt mig lite duktig ändå. Jag har gått igenom fyra seminarieuppgifter, skrivit klart en A4 med text till ett grupparbete om njurarna, mejlat den nya kursadministratören om att de borde skriva in i datasystemet att jag är godkänd på neurobiologitentan efter överklagan samt mejlat mitt sommarjobb på Restaurang Fossilen att jag inte kan hjälpa dem de två kommande somrarna (eftersom då ska jag ju ha SOFOSKO, sommarforskningsskolan! ♥) – så en del har blivit avbockat i alla fall! Nu tänker jag slappna av med lite tv-serier innan det är dags att cykla till rummet och laga middag + matlåda. 😉

Let’s enjoy this new song by Lana Del Rey feat. The Weeknd for Lana’s upcoming album with the same name – Lust For Life!

Hiya!

I’m staying at school these days and studying here and do other stuff – I have moved into my dorm room like I’ve mentioned before and I have no internet connection there! And there’s no idea to try to get one either, I’m only staying for a month after all. So it’s much better to use the university’s internet instead. 😉 Luckily for me, there’s a campus reeaaallly close to where I live, so I could just take a short walk there if I’d like to do someting in the evenings or on days with nothing on the schedule and I don’t feel like taking the bike to my campus building.

So I feel a little good today. I’ve worked through four seminar questions, written an A4 paper of text for a group project about the kidneys, e-mailed the new course administrator that they should write into the system that I’ve passed the neurobiology exam after appeal, and also written an e-mail to my summer job at the restaurant that I won’t be able to help them the two upcoming summers (because I’m going to SOFOSKO, the summer research school! ♥) – so at least a few things are off the to-do list now! Now I’m going to relax with some TV shows before it’s time to ride the bike back to my room and make som dinner + lunchbox for tomorrow. 😉

6 thoughts on “No internet

    • Vet inte om jag skulle kalla det befriande… sitter kvar i skolan tills jag måste laga middag typ och sen är det läggdags inom 2 timmar eller nåt så då är det bara att hitta på nåt och tillsist somna sött. 😛

      Like

    • Ja, jag har ju lite internet till mobilen i och med mitt studentabonnemang, men det försöker jag använda så lite som möjligt så att det inte tar slut på en gång. 😛 Det är så himla lite, hehe, skulle ta slut på en gång. ^^’

      Like

Leave a Reply

