Just a thought…

Vi har en videokamera i miniformat hemma och jag funderar på om jag ska ta med den hit till Uppsala i sommar eftersom det nästan är ingen som använder den. Det kan vara kul att filma saker som händer och inte bara skriva ned dem (typ tre dagar efteråt och inte på en gång som jag helst vill…). Det kan vara kul för min egen del att titta tillbaka på längre fram i tiden också. Inte för att det händer mycket i mitt liv, men när jag väl hittar på nåt så kan det vara kul att filma också. 🙂 Vad tycker ni?

We have the tiniest film camera at home and I’m thinking of bringing it with me to Uppsala this summer since “nobody” is using it. It can be fun to film things that happen and not only write them down (three days afterwards and not at once as I’d like to…). It might be nice for my own sake to look back to in the future as well. Not that a lot of things happen in my life, but when I do it might be fun to film something as well. What do you think? 🙂

10 thoughts on “Just a thought…

  1. Om det är en bra videokamera så rekommenderar jag det. Dokumentation är alltid intressant i alla dess former. Är den sämre än mobilkameran funkar ju mobilen också.

    Liked by 1 person

    • Nä, vad jag minns så var den bra och filmade allt i HD och så. Men den är ju inte splitterny heller så den kanske filmar sämre än vad dagens gör. Men jag kan ju prova i alla fall! Min systemkamera filmar i ca 10 minuter innan minneskortet är fullt och det är ju inte så länge. ^^’

      Like

      • Aha, spännande! Blir i vilket fall väldigt intressant att se. Ja, systemkameror brukar inte ha världens bästa minne. Jag har köpt SD-kort hur många gånger som helst. Filmar dock aldrig, men jag brukar ta omkring 5000 foton per månad haha. Är riktigt dålig på att tömma kameran.

        Liked by 1 person

      • Jag tar med mig kameran överallt så att jag inte missar något ögonblick. Brukar även ta flera bilder på samma motiv ifall något blir dåligt. När jag fotograferar professionellt tar jag mindre och fokuserar mer på att få det rätt från början. Det hela handlar om vana antar jag.

        Liked by 1 person

      • Ja, det stämmer. Jag är en frilansande fotograf med över 10 års erfarenhet samt utbildning i det. Skaffade utbildningen direkt efter gymnasiet och det var ganska värdelöst. Men som du säkert märkt så är det inte så givande för mig och det är därför jag utbildar mig till ingenjör istället.

        Liked by 1 person

      • Det märks nog inte på min blogg, haha. Det mesta jag fotograferar hamnar i min portfolio eller hos mina klienter. De flesta köper ensamrätt så jag har inte så mycket på hemsidan heller. Men men, det blir mindre och mindre åt det professionella hållet nuförtiden och mer inom hobby.

        Like

Leave a Reply

