This is life

Idag tog jag en rejäl sovmorgon och började dagen med en frukost med mango, melon, te och bröd med färskost innan jag satte mig i gräset och bläddrade i ELLE UK. Det var varmt idag och solen sken starkt så jag drog på mig en skjorta över efter ett tag. Jag har inte köpt någon solkräm här i Uppsala och vill inte bli bränd. 😛

Sen åt jag lite rester på falafel, bulgur och paprika (min standardrätt haha) innan jag begav mig ut igen. Jag cyklade till botaniska trädgården och kom precis i tid för att se ett brudpar gå fram till vigselplatsen – inte visste jag att man kan gifta sig där! Jag fick runtom lite grann tills jag kom till min favoritplats i trädgården och satte mig och ritade. Nu har de ställt ut alla palmer, citrusträd, lagerttäd och andra medelhavsväxter och det är så fint att sitta bland dem. Jag hoppas att rosenbäddarna blommor lite senare också, pionerna behövde de ta bort i ett år pga sjukdom såg jag förut. Synd, pioner är de jag gillar mest.

Jag pratade med mamma i telefon en stund och hon kommer förbi imorrn (yay!). Efteråt cyklade jag förbi Ica och köpte en mango (SÅ god och till billigt pris!) och mini focaccias till middag. Satt och åt dem vid balkongen medan grannarna spelade musik till sin grillfest nedanför. Och just där och då kändes livet så fint och härligt – lite frukt och bröd, fantastiskt väder och lite skön musik. Det behövs inte mycket mer än så för en trevlig sommarkväll!


I stayed in bed for a long time this morning and started the day with mango, melon, a cup of tea and bread with cream cheese before I sat down in grass and read ELLE U.K. It was hot today and the sun shone brightly so I put on a shirt after a while. I haven’t bought any sun lotion here in Uppsala yet and didn’t want to get burned. 😛

Then I had some left overs of falafel, bulgur and bell pepper (my standard meal haha) before I set out again. I took my bike to the botanical garden and arrived just in time to see a bride and groom walk the aisle to the wedding ceremony – I didn’t know you can get married there! I had to walk around the guests a little to get to my favorite spot in the garden and then sat down to draw. They have moved out the palm trees, citrus trees, laurel trees and other Mediterranean plants to the outdoors and it’s so pretty to sit among them. I hope the rose bushes will bloom later in the summer, I read that they had to take away the peonies for a year because of illness. That’s too bad, because peonies are the ones I like the most.

I spoke with mom on the phone for a while too and she’s coming over tomorrow (yay!). After the call, I rode to the supermarket and bought a mango (SO yummy and for a cheap price too!) and mini focaccias for dinner. Sat and ate them at the balcony while the neighbors played music to their BBQ party below. And life felt so nice right there and then – some fruits and bread, amazing weather and nice music. More than that isn’t really necessary for a pleasant summer evening!

Leave a Reply

