My birthday 2017

Så min födelsedag började med en dugga om ett flertal histologiska preparat man skulle kunna identifiera utan att få veta vilken del i kroppen man tittar i. Man fick 10 bilder (av kanske 50-70 från listan) och hade man 4 fel skulle man bli underkänd. Jag gick dit och skrev så gott jag kunde men ju längre tiden gick desto mer nervös och ängslig blev jag. Och så tänkte jag på vykortet jag fick med posten på morgonen – allas namns finns däri förutom pappas. Och då blev jag ledsen, att jag bara fick 21 födelsedagar med honom (20 eftersom jag inte var hemma förra året, mamma kom hit och överraskade mig). Så jag ringde mamma och hon hörde att jag var ledsen och körde hit efter jobbet. Jag ville egentligen inte att någon skulle komma för jag tänkte plugga för tentan veckan därpå, men jag var så ledsen så det skulle inte gå att koncentrera mig den dagen ändå. Mamma och Sarah kom, hade med sig ballonger, gula girlanger, tårta, blommor och presenter. Och sakta så blev dagen bättre. ♥ Vi gick och åt middag på Koh Phangan bakom universitetshuset – jag har bara sett den utifrån men det såg ännu bättre ut inuti! Jag kan absolut rekommendera den, maten var jättegod (deras kokos milkshake också ♥) och inredningen spännande. Det skulle kännas som att man var på en Thailändsk strand på riktigt med blinkande lampor, reggae musik (inte Thailändsk haha?) och mysiga bord. Och, det jag tyckte var mest spännande, musiken avbröts… för fejk åska!! SÅ kul, haha! Det kom åskmuller genom högtalarna istället, haha. Definitivt ett roligt ställe att gå till med vänner.

Tårtan var liten, jättegod och mäktig, och vi var så mätta efter middagen så de fick ta med sig en bit hem. Till present fick jag (!!) en Nintendo Switch!!!!! MED (bl.a.) ZELDA SPELET SOM JAG FANGIRLADE OM TIDIGARE HÄR I BLOGGEN!! Jag har tyvärr inte hunnit spela det än (tenta + omtenta + SOFOSKO + åker hem på helgerna + snart dags för nästa omtenta), men jag ska definitivt göra det så fort jag har tid över!

Men min födelsedag kanske började dåligt men den slutade underbart. Är så glad att de kom, ballongerna har knappt något helium kvar i sig men de ligger här på golvet bredvid mig, haha. Och jag klarade av duggan som tur var, hade inte orkat med ett till “bakslag” i plugget.


So my birthday begun with a mini exam on several histological samples that we were supposed to identify without knowing which part of the body we’re looking at. You got 10 pictures (of maybe 50-70 from the list) and if you got 4 of them wrong, you failed. I went there and wrote down my best answers, but the longer the time passed afterwards, the more nervous and anxious I became. And I started thinking of the post card I got that morning – everyone’s names were written inside except for dad’s. And then I got sad, I only got to spend 21 birthdays with him (or 20 because I wasn’t home last year, mom came and surprised me). So I called mom and she noticed that I was sad and drove to here after work. I really didn’t want anyone to come because I was planning on studying for the exam on the week after, but I was so sad and wouldn’t be able to concentrate that day anyway. Mom and Sarah came and had brought balloons, yellow paper garlands, cake, flowers and gifts. And the day slowly got better. ♥ We went for dinner at Koh Phangan behind the university hall – I had only seen it from outside but it looked even better inside! I definitely recommend it, the food was great (and so was their coconut milkshake ♥) and the interior was exciting. The idea was that it would feel like sitting on a beach in Thailand with colorful stringlights, reggae music (not Thai haha?) and cosy tables. And, the most exciting thing in my opinion, was when the music got interrupted…  by a fake thunderstorm!! SO fun, haha! The sound of thunder came through the speakers instead, haha. It’s definitely a fun place to go with friends.

The cake was small, super good and mighty in flavours and we were so full after dinner they had to bring some back home. For presents I got (!!) a Nintendo Switch!!!!! WITH (among another game) THE ZELDA GAME I WAS FANGIRLING ABOUT EARLIER!! I unfortunately haven’t had time to play it yet (exam + exam to take again + summer research school + went home on the weekends + another exam to take again soon) but I will as soon I have the time to!

My birthday may have started badly but it ended wonderfully. I’m so glad they came, the balloons hardly have any helium left in them but they lie here on the floor next to me, haha. And, luckily, I passed that mini exam. I don’t know how I would’ve reacted if I got another failure in school.

One thought on “My birthday 2017

  1. Oj, här har jag missat grejer!
    Stort grattis i efterskott! Vilken dag!

    Förluster svider alltid och det tar tid men långsamt vänjer man sig. Tror inte att alla kan komma “över” något, men man vänjer sig att leva med det. Stor kram till dig, du kommer ta det bättre med åren.

    Vilka fina presenter! Låter som en toppendag! Du får skriva sen vad du tycker om nya Zeldaspelet. Är inget Nintendo-fan direkt men jag gillar att läsa vänners tankar kring spel.

    Like

Leave a Reply

